Bloggers

Monday, February 20, 2012

Minum susu Amnum Materna menyebabkan cirit birit dan sembelit ???

*google*

Ada tak sape sape pernah mengalami situasi ni? Sebenarnya situasi tu berlaku kat adik ipar saya kat kampung. Dia preggy 4 bulan sekarang ni. Dia tanya saya pernah minum susu anmum tak? Saya cakap pernah la dan selalu minum sampai sekarang tapi Anmum Lacta sebab breastfeed Aqil..tapi, tak pernah pulak saya cirit birit atau sembelit.

Katanya mula mula dia minum susu anmum yang putih tu setiap malam, tapi pukul 3 pagi mesti bangun cari toilet sebab sakit perut dan cherry berry..so dia tukar yang perasa coklat. Baru 2 kali minum sembelit la pulak..sebelum dia cuba susu anmum ni dia pernah minum susu Dumil mama kalo tak silap, pun cherry berry jugak. Dah buntu dan takut nak cuba susu lain katanya..dan dia takut jugak kalau kalau boleh effect kat baby..blh effect baby ke???

Sebelum preggy dia tak pernah la pulak ada masalah kalo minum susu..kesian dia. Bila pergi check up dan tanya nurse..katanya nurse pun jawab tak tahu...saya suggest kat dia suh minum susu biasa je kalo dah semua susu untuk ibu mengandung tak sesuai dengan perut dia..yang penting minum susu.

p/s : Saya memang suka susu anmum berbanding yang lain sebab tak manis sangat :)

Terima kasih kerana sudi singgah sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...