Bloggers

Tuesday, September 25, 2012

Berapa banyak gula yang anda makan?


Dari gambar kat atas tu cuba kira berapa jumah gula yang korang ambil dalam sehari..tu pun bukan semua benda yang kita makan tersenarai dalam gambar tu kan..
Ish..ish..ish..kalo saya dah confirm-confirm 100-200 tsp gula setiap hari..har har har

Setiap pagi mesti amik susu pekat manis kalau minum kopi atau milo..kalau teh kurang sikit lah, kalo green tea lagi kurang.., nampak gaya kena minum green tea je setiap hari...belum campur dengan gula dalam mee goreng, roti canai, nasi lemak atau benda lain untuk breakfast kan..saya memang heavy breakfast boleh kata setiap hari..pastu jumlah gula untuk lunch ngan dinner dan makanan sampingan yang lain???? camne tuh kalo berterusan untuk 10 tahun lagi?????? Gua pikir lah sendiri...hik hik hik

Terima kasih kerana sudi singgah sini

2 comments:

  1. benda2 dalam tu mostly saya tak consume, kecuali vitagen dan susu pekat. :D

    ReplyDelete
  2. banyak pulak benda yg ada kat umah saya ni tersenarai dkt gambar tu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...