Bloggers

Monday, May 13, 2013

Resepi : Ayam bakar sedap

Resepi ayam bakar ni saya amik kat belog Intan Berlian..sedap uollss ayam bakar ni..resepi simple je..perap dan bakar..lepas tu dah boleh makan..tak rugi mencuba..makan macam tu pun sedap, makan dengan nasi pun sedap..saya masak dua minggu lepas, tapi tak sempat nak update kat belog..try lah uollsss..

Resepi dia : 
  • ayam ikut suke korang lah nak banyak mana, di potong
  • bawang putih dan bawang besar di blend bersama 1 sudu kecil gula, 1 1/2 sudu kecil garam dan kiub pati ayam
  • tumbuk 1 sudu kecil lada hitam
  • bahan yang diblend di campur dengan sos BBQ dan sos blackpepper serta lada hitam yang ditumbuk di gaul bersama ayam dan perap..saya perap semalaman
  • bungkus ayan dengan aluminium foil dan bakar selama 50minit ke 1 jam dengan suhu 180 
  • Dah masak dan boleh makan..

ni lah rupe ayam bakar saya yang dah masak...


Terima kasih kerana sudi singgah sini

3 comments:

  1. eh, nida pun ada try yer.. ramai gak yg dah try resepi ni... xrugi kan.. senang + s3edap :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...