Bloggers

Tuesday, July 30, 2013

Adam allergic

Subuh ahad lepas sahur saya perasan muka Adam ada bintat mcm kena gigit nyamuk..igtkan memang kena gigit nyamuk..selak baju kat perut pn penuh bintat..saya biarkan je dulu kot2 ruam ke ape kn..bangun pagi tu bintat kat perut hilang..tapi kat muka still ada..saya sapu la minyak berubat kat muka dia..berkesan tapi sekejap je...
Menjelang petang tumbuh balik bintat tu dan menjelang malam semakin banyak..saya cuma sapu minyak je kat tempat keluar bintat tu..dalam hati dah syak mesti dia allergic ape2..tapi seigt saya dia takde makan benda pelik2..
Malam tu makin banyak bintat keluar dan makin besar dah macam bengkak bengkak dah especially tang muka..seluruh muka ada bintat.  Kat badan pun sama..kaki, tangan semua ada dan Adam pun start garu2..saya tak tau nak buat ape cuma sapu minyak berubat je..nak g klinik pun dh tengah malam..so decide pg esknya baru g klinik.
Bangun sahur esoknya ie hr isnin..muka dia jadi macam bengkak @ sembab..tembam la muka dia sampai mata pun jadi sepet..huhuhu..kesian betul tengok Adam..kat badan dah takde cuma muka je..doktor kata dia mungkin allergic dengan persekitaran..sama ada dia terkena ulat bulu, atau bulu binatang, atau dia main kat area yg berhabuk.. banyak juga doktor bagi punca selain makanan..so dktr bagi ubat alahan untuk siang dan jugak malam..harap2 tak berlarutan la allergic Adam ni..moga dia cepat sembuh..Adam rilek je tapi takde cakap sakit pun dan main macam biasa cuma muka dah jadi bam bam..hihihi
Adam versi tembam..lain pulak nampak muka dia

Yang gambar bawah ni versi tak tembam..hihihi

Terima kasih kerana sudi singgah sini

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...