Bloggers

Friday, March 23, 2012

Jom tengok iklan dolu-dolu

Tengah belek-belek video kat you tube sekali terjumpa video iklan lama-lama. Iklan-iklan ni kita pernah tonton dulu, masa tu saya sekolah lagi..bila tengok sekarang rasa lucu dan lawak pulak iklan-iklan tu..yang sedih dan meyentuh hati pon ada jugak..antara iklan-iklan yang menarik saya tengok iklan sabun trojan yang tetiba bas bertukar jadi tong sampah :)

 


Yang bawah ni pulak iklan ubat gigi DARKIE.. sekarang dah jadi DARLIE :)


Darkie vs Darlie mana lagi hensem????? wakakaka


dolu-dolu guna gak sabun ni..mandi sambil nyanyi lagu iklan dia tu..hehehe


yang ni pulak old skool punya iklan ubat batuk cap ibu dan anak


Iklan kesihatan pun ada..dulu saya paling tak suka iklan ni..

Banyak lagi iklan lama-lama yang lucu dan mencuit hati..saya teringin nak tengok iklan bedak follow me yang makwe dia datang rumah tu.."aku merindui mu..ting tong ( bunyi loceng pintu )"..tapi search kat you tube takde pulak..frust tul :(

 Ada satu lagi video tapi saya takleh upload kat entry ni,xtau nape tak jumpa video tu bila search..so saya bagi link je.korang tengok la ek.. Iklan yang sangat menyentuh jiwa. Saya tengok video ni sampai menitis gak la air mata dan terus teringat kat ma saya kat kampung.. Alangkah bertuahnya sesiapa yang masih mempunyai ibu bapa sudah semestinya doa ibu dan bapa sentiasa mengiringi kita selagi ibu bapa kita masih ada..seperti mana kita setiap hari mendoakan kesejahteraan dan keselamatan anak-anak kita..Jadi hargailah ibu bapa kita sementara mereka masih ada..saya cuma ada ibu je sekarang, ayah saya meninggal tahun 2008 masa saya tengah peknen Adam 6 bulan..terasa sangat kehilangan dan rindu kat arwah ayah sangat-sangat.. :(


Terima kasih kerana sudi singgah sini

2 comments:

  1. hahaha saya pon cari iklan follow me yang aku merinduimu (ting tong) sangat suka!

    ReplyDelete
  2. Kan!! Sy pn carik jugak iklan aku merinduimu tu tp hampa. Bila sy nyanyi lagu tu kwn sy tny lagu ape tu? Kesian ny d x sempat nk tgk iklan tu dh xde ��

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...