Bloggers

Sunday, April 7, 2013

Selamat Pengantin Baru Usman dan Farah

Sebenarnya dah dua minggu lebih anak buah saya si Usman jadi suami orang, saya yang baru terhegeh-hegeh nak update citer..takpe la nak story jugak kat sini untuk kenangan kendian hari..saya agak malas sikit nak update belog lately ni..ntah la bila penyakit M tu datang memang tak leh buat ape la..

Anak buah saya ni selamat diijabkabulkan pada 23 Mac lepas kat rumah isteri dia kat Kampung Endah, Morib..Majlis berjalan lancar dan Farah sah menjadi isteri dengan sekali lafaz je..cayalah man..dah jadi laki orang dah anak buah saya...tak sangka lak mak ayah Farah ni pun Jawa + Kelantan jugak sama cam abang saya aka abah Usman ngan kakak ipar saya Jawa + Kelate..jom tengok gambar sepanjang hari akad nikah dan kenduri..

ahli rombongan masa akad nikah..saya tiada dalam gambar sebab masa ni tengah terhegeh-hegeh kat kete tunggu anak-anak pakai kasut..huhu

lepas dah bincang-bincang ape yang patut majlis akad nikah pun bermula..Usman muka berdebor..kikiki

sesi pembatalan air sembahyang..sarung cincin ngan gelang..

Salam cium tangan Encik suami..

Haaa..part ni ramai la duk menyakat..suh cium lama-lama la..tengok muka yang duk belakang tu..kemain lagi suke korang ye...

Berseri-seri di hari bersejarah..oh ya, Farah ni pandai buat kek tau korang..kek untuk hantaran dia buat sendiri...kira bisnes dia ngan mak dia la amik tempahan buat kek, selain kek ada chesse tart, creampuff , cupcake dan maca-macam lah..

my mum kat tengah tu tak tau la tengah menung ape lepas cucu dia lagi sorang dah selamat kawen..hehehehe

Usman dengan abang dan kakak ipar saya

Ni hari esoknya kenduri kat rumah Farah..saya tak terhegeh-hegeh dah hari ni, saya kat depan sekali sambil dukung Aqil dan snap gambar..

Sanding sambil telinga bingit dengan lagu kompang..geng kompang masuk dalam rumah dan main sampai 3 lagu kot..saya pun sakit telinga sebab kuat sangat..sabor jelah

Lepas dah salam-salam pengantin dan amik gambar  2,3 keping kami pun keluar utk menjamu selera..my mum pun dah kelaparan..yang baju merah tu my lil brother, yang berdiri tengah amik lauk abang saya yang sakit kanser tu..Alhamdulillah hari tu dia sihat dan boleh attend kenduri..

Baru lepas makan eskrem..Adam seronok sebab dapat makan eskrem sampai 3 kon..nasi makan sikit je...godie bag pulak ada telur nga jeli..

Yang Aqil pulak makan sikit jugak, sibuk nak main cawan je..ingat boleh wat telepon ke dik oi...

Kepada Usman dan Farah, Selamat Pengantin Baru dari kami sekeluarga..semoga rumahtangga yang dibina kekal ke akhir hayat..dan moga cepat timang baby..

Terima kasih kerana sudi singgah sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...