Bloggers

Monday, March 26, 2012

Perth Trip - Part IV

Hari ke 3 kat Perth.. Dato Burn bawa kami ke Caversham Wildlife Park. Bayaran masuk AUD23 untuk dewasa dan AUD10 untuk kanak-kanak umur 3-14 tahun.. Malas nak taip banyak-banyak, korang tengok gambar je lah..




Bennet wallaby nampak macam kangaroo..sebelah tu burung ape tah lupa dah nama dia

Ostrich, parrot, kangaroo putih dan flying fox

Burung merak yang cantik dan burung kakak tua yang boleh bercakap..nama Molly dan Wolly..
Adam ngan Qaseh tak lepaskan peluang main ngan rabbit, guinea pig pun ada..
Lembu tu masa diorang wat animal show, sesi perah susu lembu..kalo berani boleh jadi volunteer untuk perah susu lembu

Kami sempat tengok farm show kat situ..pekerja dia tunjuk cara-cara potong bulu biri-biri sebelum dijadikan pakaian

Lepas tu sesi feeding kangaroo pula..sangat seronok. Si Adam suka sangat dapat main-main dan bagi makan kangaroo

Bergambar ngan koala bear

Wombat dan burung hantu

Dah puas tengok binatang kami ke kilang coklat pula yang terletak kat Swan Valley. Sebelum tu Dato Burn singgah sekejap kat ladang anggur sepanjang jalan tu..luas sangat ladang anggur kat situ tapi sayang sebab bukan musim..rugi rasanya tak leh petik buah anggur dari pokok..memang masa kami ke sana takde musin buah ape pun, anggur pun baru nak start berputik..keciwa

Margaret River Chocolate Factory ada menjual macam-macam jenic coklat, minuman, kek, handmade truffles, bermacam jenis roche, chocolate coated, sugar free chocolate, aiskrim, sos coklat, serbuk koko dan macam-macam lagi. Untuk penjagaan badan pun ada  macam massage oil, sabun badan..chocolate lip balm pun ada dan semuanya berasaskan coklat.

Harga coklat-coklat tu boleh tahan jugak la bila convert ke RM, contohnya seketul almond roche yang sebesar penumbuk saya ni berharga AUD3..tapi sangat puas makan sebab yang sebesar penumbuk tu hanyalah almond semata-mata yang digaul dengan coklat cair kemudian dibentuk bulat-bulat..saya beli 3 ketul roche..almond, cashewnut dan macadamia..semuanya sedap.

Kemudian kami ke Makan-makan cafe untuk mengisi perut. Makanan dia semua ala-ala kat Mesia. Ada nasi kandar, nasi beriani kambing, nasi goreng kampung, nasi goreng ayam dan banyak lagi..Harga satu pinggan nasi kandar yang saya makan bersama kari kambing lebih kurang RM30..tak boleh membazir makan nasi kat sana..Lepas makan kami solat kat Perth Mosque yang tak jauh dari cafe tu..

Lepas tu Dato Burn bawa kami ke Perth jetty untuk naik bas double decker tuh, dia panggil City Sightseeing Tour. Kami amik pakej " hop on hop off " dan bus tu akan bawa kami sekitar Perth dan King's Park. Cantik sangat pemandangan dari atas bas ni..

Dah naik bas kami jenjalan dan lepak-lepak kat King's Park tu sambil amik gambar dan tengok pemandangan kat situ


Dah puas melepak dan camwhoring kami berangkat balik ke homestay..makan, rehat dan tido.. Esoknya tiada aktiviti berjadual dengan Dato Burn sebab kami request free n easy semasa booking trip ni dulu..so ikut suka la nak g mana..Dato Burn just bekalkan GPS kepada kami sebagai penunjuk arah..takde la sesat nanti kan.. :)

Terima kasih kerana sudi singgah sini

2 comments:

  1. salam kenal sis..

    wah..bestnya...kte xsmp lg nie..huhu..ntah ble la leh smp nie..

    ReplyDelete
  2. Salam Ifa..ini trip last year..baru terhegeh2 nk story mory..Fil mmg suka jalan2, kalo nak pegi sendiri entah bila la agaknya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...