Bloggers

Friday, July 12, 2013

1 Ramadhan dia pergi untuk selamanya

Setelah 3 hari abang saya kritikal di HKL, akhirnya dia menghembuskan nafas terakhir pada 10 Julai 2013 pukul 2.30 pagi. Saya pernah citer pasal abang saya yang sakit kanser di sini dan di sini. Sebenarnya sejak abang saya admit HUKM bulan Jun lepas dan menjalani radioterapi tahap kesihatan dia semakin buruk..tak boleh makan dan minum macam biasa. Kalo makan pun kena blend nasi bubur macam baby..minum pun seteguk dua je sebab tekak perit dan pedih effect daripada radioterapi. Badan dia makin susut dan kurus sangat.. Dia jugak jadi mudah sesak nafas.

Subuh Ahad lepas dia sesak nafas dan macam sedar tak sedar camtu, SIL terus panggil ambulans bawa ke HKL. Sejak hari tu keadaan dia semakin kritikal dan lemah dan tak sedar sampai ke akhir nafas dia..Saya sempat jaga arwah abang sampai ke akhir nafas dia. Saya temankan SIL jaga abang kat HKL.

Sayu sangat rasanya ramadhan tahun ni bila kehilangan seorang lagi ahli keluarga..kami semua redha dengan ketentuan Allah. Daripada 10 orang adik beradik sekarang tinggal 8 je.. dua-dua abang saya meninggal pada bulan Ramadhan, abang saya yang terdahulu meninggal pada 3 Ramadhan tahun 2009. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka.



Terima kasih kerana sudi singgah sini

6 comments:

  1. al-fatihah moga rihnya dicuci rahmat yer... moga awak tabah sekeluarga...

    ReplyDelete
  2. Al fatihah... salam takziah dari kami sekeluarga

    ReplyDelete
  3. semoga arwah d tempatkan d kalangan org beriman, amin...

    ReplyDelete
  4. al fatihah ..
    semoga arwah di tempatkan orng yg beriman..

    ReplyDelete
  5. al fatihah.... salam takziah dari saya sekeluarga. Moga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...